fbpx

Løb & Yoga for løbere
Intro-event

Med Iben Hjelmsø, Sanja Sonne og Pernille Ramm

Lørdag d.8 maj kl.10.30-13.00

OBS – UDSOLGT 
– SKAL du bare med har vi oprettet 4 ekstra
græs-pladser du kan booke her.

Vil du gerne opnå mere frihed i dit løb? Vil du gerne være mere smidig? Vil du gerne have tips og tricks til en bedre løbestil? Og samtidig have en sjov forårsdag med andre løbere?

Så er denne dag for dig. Eventet er for dig, der er løber, der vil lære at tilføre deres løb, mere mobilitet og spændstighed. Du behøver ikke, være hurtig-løber, eller løbe fast i en klub, bare du har løb som en eller anden del af dit liv. Dagen består både af løb/styrke efterfulgt af yoga for ro, mobilitet og større fysisk og mental frihed.  Du behøver absolut ikke være smidig for at deltage i yogaen, og du behøver heller ikke have været til yoga før – alle kan deltage i yogaen, det er langsomt og enkelt – men effektivt. Bliver du vild med konceptet – eller er du det allerede, kan du tilmelde dig vores 8 ugers forløb for løbere, der begynder ugen efter. 

DAGENS PROGRAM

LØBE-DELEN
Når vi har sagt velkommen, tager vores dygtige løbe-og stryketræner Iben Hjelmsø (tidligere løbetræner for Hørsholm, Rungsted løbeklub) dig igennem 1 time og 15 min. med, løb, øvelser og styrketræning i Nivågaards skønne grønne områder. Er vejret rigtig godt, lægger hun måske vejen forbi stranden.
Vi varmer op sammen og en del af opvarmningen vil være løbetekniske øvelser, som du kan tage med dig i dit fremtidig løb. Herefter løber vi en tur sammen, tempoet vil være roligt,-  er du hurtigløber, sender Iben dig i sløjfer, så alle får mulighed for, at løbe det tempo der passer til dem.  Vi vil have nogen stops undervejs hvor vi vil lave nogle af de styrkeøvelser som gavner dit løb. Du vil også stifte bekendtskab med tabata, som vil give lidt til konditionstræningen i forhold til løb.


YOGA-DELEN
Efter den første store time, lander du tilbage på gården, hvor der venter en lille 15 min. snack, vand, te pause efterfulgt af 60 min. yogastræk med yogalærer Pernille Ramm. Denne del af dagen er langsom og rolig, og vil invitere dig til at komme helt ned i gear, trække vejret og mærke din krop. Hvor er du – hvordan har du det i krop og sind, og hvordan kan vi skabe mere ro og balance, er nogle af kodeordene for denne del af dagen. Er vejret til det laver vi yin yoga – hvilket er lange dybe stræk, for større mobilitet og frihed i kroppen. Er det en lidt køligere dag, træner vi også noget balance og laver rolig, men aktiv hatha yoga, stadig  med fokus stræk og øvelser der er gode for dig som løber.


BRUG WORKSHOPPEN SOM INTRODUKTION TIL 8 UGERS FORLØBET

Ugen efter eventet her starter vi et 8 ugers forløb med samme koncept op. Du behøver ikke være interesseret i forløbet for at deltage i workshoppen – men det giver god mening, at bruge dagen som en “tester” på om forløbet er noget for dig. Tilmelder du dig workshoppen og forløbet, giver vi dig pengene for workshoppen retur – dvs. du får 150 krs. rabat på forløbet.

Under og efter workshoppen er det muligt at spørger ind til forløbet, der begynder d.12 maj. 

HVEM KAN DELTAGE
Du skal være i stand til at løbe mindst 3 kilometer på egen hånd, og gerne have løb som en fast del af dit liv – hvad end det er 1 gang, hver 14 dag eller 3 gange om ugen. Det handler ikke så meget om dit tempo, men om, at vi sikrer at dine led er klar til at løbe en mindre distance, så du ikke får en skade ved at starte for hårdt ud.

Denne workshop er 100% udendørs og du har din egen yogaplatform til yogaen.

PRIS
INTRO-PRIS KUN 150 kr.
Køber du 8 ugers forløbet også, så giver vi dig pengene retur for workshoppen. 

HVAD SKAL DU MEDBRINGE TIL WORKSHOPS?
Du skal bruge et tæppe og en yogamåtte (el. anden måtte). Tøj efter vejret. Evt. en varm ekstra trøje eller en tør t-shirt, hvis du sveder meget når du løber og synes det er rart at kunne hoppe i en tør til yogaen. Har du ikke en yogamåtte, kan du købe eller låne en af os denne dag. Skriv til os for lån eller bestil i shoppen.

HVOR?
Vi mødes ved birkelunden.
Gl. Strandvej 22, Nivå. Helt nede for enden af vejen, efter bommen.

EKSTRA PLADSER PÅ GRÆSSET
Skal du bare med, er du velkommen til at være direkte på græsset med din yogamåtte til yoga-delen – evt. kan du jo tage dobbelt-måtte med.